sobota, 12 stycznia 2013

Zielona zupa z ryżowymi kulkami


Lubię to uczucie kiedy otwieram do lodówki, patrzę po półkach i pomysły na wykorzystanie znajdujących się tam produktów pojawiają się jeden po drugim, rozbłyskują w głowie jak petardy, a ja za chwilę mam gotowe danie:) Jeszcze bardziej cieszy gdy jest ono moją improwizacją, a wszyscy się zajadają...

SKŁADNIKI

Na zupę:

1 litr wody

1 puszka groszku konserwowego

2 łyżki natki pietruszki

2 łyżki posiekanego koperku

2 łyżeczki majeranku

2 ząbki czosnku

1 kostka bulionu warzywnego (lub innego według waszego uznania)

1 łyżka masła

250g sera mascarpone

sól, pieprz, cukier

Na kulki:

125g ryżu

2 jajka

3 łyżki startego sera grana padano

1/4 łyżeczki ostrej papryki

1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej

sól

Wodę zagotowujemy, a następnie dodajemy do niej bulion, przeciśnięty czosnek, groszek i zioła. Zmniejszamy ogień i gotujemy ok 15 - 20 minut, po czym dodajemy masło i dokładnie miksujemy wszystko blenderem. Mascarpone przekładany do dużego kubka, dolewamy trochę gorącej zupy i dokładnie mieszamy, aż ser całkiem się rozpuści. Wlewamy do zupy, doprawiamy solą, pieprzem i cukrem i mocno podgrzewamy, ale staramy się nie zagotować. Ja na koniec, już po wyłączeniu gazu, jeszcze raz wszystko zmiksowałam, co sprawiło, że zupa stała się niezwykle delikatna w swej konsystencji. 
Nie bójcie się dodać cukru do tej mieszanki, tak naprawdę w wielu potrawach wydobywa on ich prawdziwą głębię.

Ryż gotujemy w dużej ilości wody, odcedzamy, przelewamy zimną wodą i dokładnie odsączamy. Dodajemy jajka, ser i przyprawy, a następnie nabieramy łyżką niewielkie porcje i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.


Ja solę ryż po ugotowaniu, wtedy potrzebuje on mniej soli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)