sobota, 2 lutego 2013

Bułki pełnoziarniste



Uwielbiam samodzielnie zrobione bułki - mam pewność, że będą smaczne i następnego dnia na pewno nie będą czerstwe. Te dzisiejsze bułki to moja wariacja na temat pieczywa śniadaniowego - wymieszałam dwa inne przepisy i wyszło pysznie :-) spróbujcie sami...

SKŁADNIKI

500 g mąki pszennej pełnoziarnistej

350 ml mleka

1 łyżeczka soli

1 łyżeczka cukru

50 g margaryny

30 g drożdży

do dekoracji: mleko, dowolne ziarna

Margarynę rozpuszczamy i studzimy. Mąkę, sól i cukier mieszamy w dużej misce, dolewamy drożdże rozrobione w mleku, margarynę i wyrabiamy ciasto. Jest gotowe wtedy, gdy z łatwością odchodzi od ręki i miski. Następnie odstawiamy na ok. godzinę, aż ciasto podwoi swą objętość. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Teraz formujemy bułki, smarujemy mlekiem, posypujemy czym kto ma (ja posypałam drobnymi płatkami owsianymi) i odstawiamy do wyrośnięcia na 20 - 30 minut.


Pieczemy 20 minut.
Mnie wyszło 9 bułek, trochę większych od kajzerki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)