środa, 20 marca 2013

Makaron sojowy z kurczakiem


Tak się czasem zastanawiam, czy w przypadku niektórych ludzi zasobność portfela i zajmowane stanowisko mogą zwalniać z myślenia? A jeśli tak, to czy to myślenie jest całkiem zniesione, czy może jest zachowane cząstkowo? Bo z moich obserwacji wynika, że tylko nieliczni pozostają w pełni władz umysłowych... I to głównie kobiety. Panowie natomiast może i myślą, ale tylko i wyłącznie o sobie! Przez 20 minut trąbiłam i próbowałam ustalić właściciela pięknego i z daleka porażającego nowością BMW, które zablokowało wyjazd z parkingu, na którym zostawiłam samochód pod pracą. Nie ustaliłam - niestety. Okazuje się, ze w budynku internatu była jakaś oficjalna impreza strażaków - mundury, sztandary itp. Gala na całego. Szkoda tylko, że wysoki rangą -  bo ten z niską raczej nie jeździłby takim wypasem - mundurowy zapomniał o zasadach korzystania z parkingu! Podobnie zachowuje się jeden z władnych w tym mieście, mieszkający w bloku obok mnie - pan jak zaparkuje swój samochód (rzecz jasna okazały i charakterystyczny) to jak nic zajmuje dwa miejsca! W końcu musi dać swobodę drzwiom gdy otwiera je na całą szerokość więc staje staje samochodem tak, by połowa stała na miejscu po lewej, a połowa po prawej stronie... a jak nie chce mu się prostować kół, to i trzy zajmie, bo po skosie... 
A jak odjechałam? Jakiś człowiek zlitował się i przestawił swój samochód, żeby zrobić mi miejsce i jakoś wycisnęłam się z tego parkingu... A ten od BMW niech się cieszy, ze skończyły mi się naklejki... te karne, za złe parkowanie... a niech by sobie odklejał potem... tyle by było mojego...

Wróćmy do posiłku...


SKŁADNIKI

200 g makaronu sojowego 

1 podwójny filet z kurczaka

1 puszka kukurydzy

2 marchewki

1 duża pietruszka

1/2 selera

2 papryki (zielona i czerwona)

1 szklanka przecieru pomidorowego

1 łyżka słodkiej papryki w proszku

1 czubata łyżeczka curry

sól, pieprz do smaku

1 szklanka wody


Fileta kroimy w kostkę i wrzucamy na patelnię - obsmażamy. Marchewkę, pietruszkę i selera gotujemy w lekko osolonej wodzie na półtwardo, a następnie ścieramy na tarce o dużych oczkach. Paprykę oczyszczamy z gniazd nasiennych i kroimy w paski, kukurydzę odsączamy. Wszystkie warzywa dodajemy do kurczaka, dodajemy przyprawy i podlewamy wodą, całość mieszamy, przykrywamy i dusimy aż składniki będą miękkie. Dolewamy przecier i dusimy jeszcze przez chwilę, ok. 5 minut. 
Makaron przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu, a następnie wkładamy na patelnię i mieszamy z przygotowanym sosem. 
FANTASTYCZNE POŁĄCZENIE!


P.S.
Ja nie używam tłuszczu do przygotowania tego dania, ale jeśli Wasze patelnie mają tendencję do przywierania produktów, możecie przed smażeniem mięsa rozgrzać 2 łyżki oliwy lub oleju sezamowego. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)