wtorek, 9 kwietnia 2013

Bułki z pepsi i rodzynkami



Kolejny przepis, który powstał pod wpływem przemyśleń "co by tu zrobić z tego co mam" :-) Wczoraj wieczorem miałam chęć upiec bułki, albo chleb, ale jeszcze bardziej chciałam zrobić coś nowego, czego jeszcze nie robiłam :-) Przeczytałam trzy przepisy - w każdym kazali czekać: jak nie dwie godziny, to dwie i pół... a potem pieczenie... a ja nie miałam ochoty siedzieć w nocy, musiałam wymyślić coś znacznie szybszego. Przypomniałam sobie, że kiedyś czytałam przepis na chleb zrobiony na piwie - ale gdzie to było? Z całego przepisu zapamiętałam tylko, że był na piwie ;-) no, tak... a w domu tylko pepsi... Skoro da się na piwie, to da się i na pepsi :-) Zgarnęłam z szafek to co uznałam za potrzebne i do dzieła! A obok mnie moja najlepsza na świecie pomocnica :-) moja córcia :-))) i efekt jest :-))) spróbujcie :-)




SKŁADNIKI

4 szklanki mąki pszennej

30 g drożdży

2 płaskie łyżeczki soli

2 łyżki oliwy z oliwek

300 ml pepsi

150 ml wody

rodzynki (ja dodałam dwie garstki moje i dwie córeczki ;-) )


Mąkę wsypujemy do dużej miski, dodajemy sól i rodzynki. Drożdże rozkruszamy i zalewamy zimną pepsi, odstawiamy na chwilę, a następnie dokładnie mieszamy aż się rozpuszczą; przelewamy do mąki, dodajemy wodę i oliwę. Wyrabiamy ciasto przez 20 minut - musi jak najlepiej odchodzić od ręki i ścianek miski, jest dość "wolne". Następnie przy pomocy dwóch łyżek układamy na blasze 6 - 8 porcji ciasta (blachę wykładamy wcześniej papierem do pieczenia lub obficie posypujemy mąką). 



Wstawiamy na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 100 stopni, następnie zwiększamy temperaturę do 180 stopni i pieczemy jeszcze przez 20 minut. Przed wyjęciem z piekarnika najlepiej sprawdźcie patyczkiem czy bułki na pewno są upieczone.



Są fantastyczne, szczerze przyznam, że przeszły moje najśmielsze oczekiwania co do ich smaku i wyglądu :-)


2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy pomysł, faktycznie słyszałam o chlebie na piwie, ale na pepsi jeszcze nigdy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to taka moja fantazja :-) dziękuję za zainteresowanie :-)pozdrawiam

      Usuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)