sobota, 5 października 2013

Herbatniki dyniowe z imbirem (bez jajek)



Siedzę sobie z tą moją córcią, samą już dopadło mnie jakieś zaziębienie i tak sobie wymyślam różne zadania, by mieć choć chwilę odskoczni... 
Wczoraj dwukrotnie byłyśmy w przychodni - rano na kontroli czy choroba pociechę opuszcza, a po południu niespodziewanie, bo maluch miał poantybiotykowe sensacje i nie było najmniejszego sensu czekać do dziś... tym bardziej, że sobota, to i do lekarza dostać się trudniej... A więc zakupiłyśmy kolejne lekarstwa, z dwóch butelek zrobiła nam się już cała półeczka i czekamy do środy kiedy to ma być podobno już całkiem dobrze... Obiecałam dziecku spacer do parku, ale w obecnych okolicznościach to nie wiem czy się wyrobimy przed końcem ładnej pogody... :-(
Na pocieszenie kupiłam sobie dziś kilka nowych elementów zimowej garderoby... niewiele pomogło...
A herbatniki wymyśliłam sobie wczoraj wieczorem - zależało mi na tym, by zrobić je szybko i by były faktycznie herbatnikami ;-) czyli chrupiące, nie zbyt słodkie, idealnie uzupełniające się ze smakiem herbaty lub kawy... No i coś takiego wyszło - dwie duże blachy, a zostało zaledwie kilka sztuk :-) i to cieszy :-)


SKŁADNIKI

2 szklanki startej dyni (na drobnych oczkach)

2,5 szklanki mąki pszennej

0,5 szklanki cukru

0,5 kostki margaryny

2 łyżki mąki ziemniaczanej

1 cukier wanilinowy

1,5 łyżeczki imbiru

1 łyżeczka proszku do pieczenia




Mąkę, oba cukry, imbir i proszek mieszamy razem, dodajemy margarynę (startą na dużych oczkach tarki) i rozcieramy całość aż margaryna całkowicie wetrze się w mąkę (tak jak przy kruchym cieście). Następnie dodajemy dynię i szybko zagniatamy ciasto, tak by nie lepiło się do dłoni. Następnie na obficie posypanej mąką stolnicy wałkujemy partiami ciasto i wycinamy dowolne kształty. Ciastka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy 15 - 20 minut.

6 komentarzy:

  1. Gwiazdeczki wyglądają smakowicie...mam nadzieję że maluch szybko do zdrowia powróci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Ci za słowa wsparcia, też mam nadzieję, że szybko jej minie, bo smutno na nią patrzeć :-(

      Usuń
  2. zdrowia dla małej życzę:) a ciacha idealne do kawki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :-) niestety dziś mieliśmy kolejne przygody zdrowotne córci :-(

      Usuń
  3. cudne te ciasteczka :) buzi dla córci :*

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)