czwartek, 28 listopada 2013

Sos pieczarkowy z kurczakiem



Nie wiem jak Wy, ale ja w tym tygodniu każdego popołudnia mam piątek... tzn. wydaje mi się, że jest piątek... a dłuży mi się przez to niemiłosiernie :-( dobrze chociaż, że tydzień - w przeciwieństwie do poprzedniego - obfituje w dobre wiadomości :-) mam nadzieję, że ta passa utrzyma się dalej i rok zakończy się lepiej niż to się do niedawna zapowiadało :-) ale nie zapeszajmy... w końcu jeszcze miesiąc do Nowego Roku...
A tymczasem dziś propozycja obiadowa :-) szybko i treściwie :-) 


SKŁADNIKI

ok. 250 g fileta z kurczaka

10 - 12 pieczarek

50 g masła

1 łyżeczka oleju

300 ml wody

3 łyżki gęstej śmietany 18%

2 łyżeczki mąki pszennej

sól, pieprz, curry




Fileta myjemy, usuwamy żyłki i kroimy w cienkie paski. Pieczarki myjemy i kroimy w plasterki. W rondelku rozpuszczamy masło i dodajemy olej (dzięki temu masło nie przypali się). Wkładamy mięso i przez chwilę obsmażamy, aż wszystkie kawałki mięsa zbieleją. Następnie dodajemy pieczarki i całość dusimy mieszając od czasu do czasu, aż całość zmniejszy swą objętość o połowę. Dolewamy wodę, dodajemy sól i curry (nie za dużo, żeby nie zdominowało smaku, a jedynie nadało wyrazistości) i gotujemy na niewielkim ogniu do chwili aż mięso będzie miękkie. Śmietanę mieszamy z mąką, dodajemy 2 - 3 łyżki gorącego sosu, dokładnie mieszamy i wlewamy do garnka, do całości. Doprowadzamy do wrzenia, doprawiamy pieprzem.

5 komentarzy:

  1. Właśnie gotuje ten sos. Jestem bardzo ciekawa, jak to wyjdzie, szczególnie, że mam makaron spaghetti i kurczaka z rożna. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, ze źle nie będzie, aczkolwiek kurczak z rożna ma całkiem inny smak niż mięso surowe :-)

      Usuń
  2. Świetny przepis, oraz świetny blog, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)