czwartek, 16 stycznia 2014

Zapiekanka z kurczaka na szpinakowym spodzie




Dzień spędziłam na szkoleniu, z którego wyniosłam głównie refleksje krążące wokół pytania: Dlaczego ktoś bierze się za mówienie do innych o rzeczach ważnych, skoro nie potrafi tego przekazać jak należy? Pani prowadząca okazała się być wampirem energetycznym z nikłymi umiejętnościami oratorskimi :-( Jeszcze próbuję odzyskać choćby cień jakiegokolwiek entuzjazmu i - doprawdy - nie jestem w stanie... zwłaszcza, że mam świadomość, że jutro czeka mnie to samo...
A co mam dla Was? A łatwą i szybką zapiekankę :-) Pyszna, pachnąca, z pewnością urzeknie Waszych domowników...


SKŁADNIKI

Na ciasto:

1,5 szklanki mąki pszennej

0,5 kostki margaryny

0,5 szklanki zmiksowanego szpinaku (mój był z mrożonki)

0,5 łyżeczki proszku do pieczenia

1 łyżeczka soli


Na sos:

2 jajka

100 ml śmietanki 30 %

1,5 łyżki musztardy (raczej ostrej)

2 ząbki czosnku

2 łyżki startego sera żółtego (najlepiej na dużych oczkach)


dodatkowo: 1 pojedynczy filet z kurczaka, sól, pieprz, 2 łyżki oleju (możecie też użyć gotowanego mięsa)
ewentualnie ser do posypania




Szpinak rozmrażamy i odsączamy na sitku - w tej postaci mamy go uzyskać właśnie owe pół szklanki. Mąkę, sól i proszek mieszamy razem, a następnie rozcieramy z margaryną. Dodajemy szpinak i zagniatamy ciasto.
Jajka, śmietankę i musztardę miksujemy razem. Czosnek przeciskamy przez praskę i dodajemy wraz z serem do sosu - mieszamy.
Fileta myjemy, kroimy w kostkę, doprawiamy solą i pieprzem, a następnie smażymy na silnie rozgrzanym oleju. Gotowe mięso odsączamy na ręczniku papierowym (nie musicie go studzić, najważniejsze, żeby usunąć nadmiar oleju).
Formę do tarty smarujemy margaryną i posypujemy bułką tartą, a następnie wykładamy ciastem - dno i boki. Układamy kawałki mięsa i zalewamy przygotowanym sosem. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez 25 minut (termoobieg + dolna grzałka). Gotową zapiekankę możecie posypać startym serem. 




P.S.
Jeśli wykorzystujecie do zapiekanki gotowane mięso, to po prostu pokrójcie je w kostkę, rozłóżcie na cieście i równomiernie posypcie solą i pieprzem. Potem pozostaje już tylko zalać sosem.



3 komentarze:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)