środa, 2 kwietnia 2014

Naleśniki kukurydziane z pieczonym jabłkiem



Dlaczego ja mówię, że dziś jest dzień naleśnika? Bo jest... tzn, okazuje się, że w roku jest ich tak naprawdę kilka: przed środą popielcową, przed Wielkanocą i okazuje się, że dziś też :-) i żeby to potwierdzić przekopałam tyle stron poświęconych nietypowym świętom, że nie zliczę...  potwierdza to nawet "Doradca Smaku" , a skoro tak, to mam dla Was coś takiego: naleśniki kukurydziane - delikatne, lekkie, idealne w wersji deserowej :-) i ten niesamowity aromat jabłka z cynamonem... mmm...
Inna sprawa, że dziś jest też międzynarodowy dzień książki dla dzieci więc kto pociechy posiada (tak jak ja) niech łapie za książkę i czyta :-) a pozostali niech też skorzystają z tej propozycji i przeniosą się choć na chwilę do wspomnień ze swego dzieciństwa...


SKŁADNIKI

Naleśniki:

300 ml mleka

2 jajka

3 łyżki oleju

6 łyżek mąki kukurydzianej


Dodatkowo:

2 jabłka

2 łyżki suszonej żurawiny

1 czubata łyżeczka cukru z wanilią

1 łyżki płynnego miodu

cynamon

serek naturalny




Składniki ciasta naleśnikowego miksujemy razem, a następnie smażymy cienkie naleśniki (musicie uważać przy ich przekręcaniu na drugą stronę, bo są bardzo delikatne i łatwo mogą się uszkodzić).
Jabłka obieramy i kroimy w dość grubą kostkę. Mieszamy z żurawiną, cukrem, miodem i cynamonem, a następnie zapiekamy w piekarniku nagrzanym do 120 stopni przez 20 minut.
Naleśniki składamy, ozdabiamy kleksami serka i jabłkami.




P.S.
Nie zapominajcie, że dziś także jest Światowy Dzień Autyzmu.

3 komentarze:

  1. Zjadłabym :) choć nie wiedziałam że dziś dzień naleśnika, ale ja zazwyczaj o takich dniach dowiaduję się kiedy już trwają :) Bajki z dziećmi czytamy codziennie więc chociaż tego nie przegapiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszędzie naleśniki...aż mi robicie smaka chyba wreszcie usmażę bo dawno nie było:)...a te tutaj z pieczonymi jabłkami wyglądają naprawdę smakowicie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Super te naleśniki! Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)