środa, 25 czerwca 2014

Ucieraniec z czereśniami



Dzisiejsze ciasto zostało zainspirowane akcją wspólnego pieczenia stworzoną przez Agnieszkę z Kuchniamaryny,która jest pomysłodawca przepisu. Ponieważ jednak nie doczytałam informacji, że wpis powinien pojawić się dziś do 12:00 to nie załapałam się na akcję :-( ale skoro wczorajszy wieczór wykorzystałam piekąc babkę, to nie mogłam jej nie opublikować... Tym bardziej, że wyszła po prostu pyszna!


SKŁADNIKI

200 g masła pokrojonego na kawałki

200 g cukru

1 cukier wanilinowy/lub 1 łyżeczka prawdziwego cukru waniliowego

3 jajka

200 g mąki pszennej

50 g mąki ziemniaczanej

1 łyżeczka proszku do pieczenia


dodatkowo:

owoce (u mnie czereśnie)

cukier puder do posypania






Masło rozpuszczamy i studzimy. Jajka miksujemy z cukrami na puszystą masę, a następnie dosypujemy do niej obie mąki i proszek do pieczenia. Gdy składniki połączą się w jednolitą całość dolewamy stopniowo wystudzone masło i miksujemy jeszcze przez chwilę, aż masa znów stanie się jednolita. Następnie przelewamy ją do tortownicy (ok. 22 cm), a wierzch posypujemy owocami (jeśli są to - tak jak u mnie - czereśnie, musicie je wydrylować). Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy 45 minut. Sprawdzamy patyczkiem czy ciasto się upiekło (patyczek wbity w ciasto i wyjęty powinien być suchy, nieoblepiony ciastem). Jeśli ciasto wymaga dłuższego pieczenia możecie zmniejszyć temperaturę np. do 170 stopni. Przestudzona babkę posypujemy cukrem pudrem.  




Razem ze mną piekły:

Agnieszka z Kuchniamaryny
Joanna z Różowa Kuchnia
Bożena z Moje domowe kucharzenie...
Dorota z Moje Małe Czarowanie
Daria z Red and Pale

dziękuję :-)
Lato w pełni!

7 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda :) Chętnie bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje Madziu za wspolne pieczenie swietny ucieraniec zapraszam do siebie a co do akcji to sie zalapalas pisalam ci kochana wstaw w komentarzu dla bloggerow :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj mżą mi kupil kilo ale zjadlam ot tak....

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kiedy razem pieczemy niby to samo a jednak każdej inaczej wychodzi bosko zapraszam do mnie .

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne ciasto..potwierdzam..piekłam też, ale z truskawkami..dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne ciasto, dziękuję za wspólne pieczenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dodatek czereśni musiał być super :) Dziękuję za wspólne pieczenie i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)