czwartek, 19 czerwca 2014

Zupa-krem z kalarepy



I jak tam Wasz długi weekend? Mój jakiś taki powolny i leniwy... chociaż dla mnie to on wcale nie jest długi, bo jutro jadę do pracy :-( ale popracuję do południa i wracam więc nie narzekam :-) poza tym lubię tę pracę :-) i w ogóle lubię jak mam jakieś zajęcie... ostatnio lekarz powiedział mi, że powinnam zwolnić, ale to nierealne ;-) w prawdzie organizm mi się ostatnio buntuje, ale czymże jest te trzy tygodnie jakie dzielą mnie od urlopu w stosunku do całego długiego roku... miną nie wiadomo kiedy ;-)
Dzisiejszy przepis jest idealny właśnie dla takich zabieganych (aż mi się ciśnie na usta: jak ja), ale i dla wszystkich innych lubiących szybkie i smaczne dania, ceniących swój czas :-)  


SKŁADNIKI

3 kalarepy

2 ziemniaki

1 cebula

3 szklanki wywaru z warzyw

1/2 szklanki mleka

70 ml śmietany 30 %

sól, pieprz, cukier, mielony kminek

szczypiorek




Wszystkie warzywa myjemy, obieramy, kroimy w mniejsze kawałki i wkładamy do garnka, a następnie zalewamy wywarem i mlekiem - gotujemy na małym ogniu do miękkości. Następnie całość miksujemy blenderem na gładki krem, dodajemy śmietanę, doprawiamy solą, pieprzem, cukrem, kminkiem i ponownie miksujemy. Doprowadzamy do wrzenia i zdejmujemy z palnika. Zupę podajemy posypaną posiekanym szczypiorkiem, z dodatkiem grzanek. 

P.S.
Wywar warzywny możecie śmiało zastąpić każdym innym.
Lato w pełni!

3 komentarze:

  1. ja też dziś w pracy, ale aż do 17. poza tym w weekend egzaminy, więc żadna frajda. tempo i ja sobie narzucam :P
    a zupy z kalarepy jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny pomysł! :) Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kalarepkę lubię bardzo :) W zupie smakuje wspaniale!

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)