niedziela, 2 listopada 2014

Zupa z kurczakiem i pieczarkami



No i przekombinowałam wczoraj :-( niestety... może i było ciepło, ale stanie nad grobami w pantofelkach na szpileczkach okazało się lekką przesadą :-( no cóż, najwyraźniej wiek nie jest wyznacznikiem mądrości ;-) Zaparzyłam imbir i mam nadzieję wydobrzeć do jutra, bo z rana znów wyjeżdżam na szkolenie. 

Tymczasem na Mikserze Kulinarnym trwa moja akcja "Zupa na jesień" - uczestników akcji jest coraz więcej i ja postanowiłam coś ciekawego zaproponować :-) Zupa, którą Wam dziś proponuję jest przepyszna i sycąca - idealna na rozgrzewkę w jesienne dni :-) Chociaż prognoza długo terminowa jest dość optymistyczna ;-)


SKŁADNIKI

600 g fileta z kurczaka

200 g pieczarek

2 duże cebule

3 łyżki mąki pszennej

3 łyżki śmietany 18%

1,4 l wody

70 g masła

sól, pieprz, curry




Pieczarki i cebule kroimy w plasterki. Połowę masła rozpuszczamy na patelni, dodajemy cebule, solimy i smażymy przez chwilę, aż stanie się pięknie lśniąca; dodajemy pieczarki i dusimy pod przykryciem, aż cebula zmięknie. 
Fileta myjemy, oczyszczamy i kroimy w kostkę, a następnie bardzo dokładnie obtaczamy w mące. Rozpuszczamy w garnku drugą połowę masła, dodajemy mięso i obsmażamy, a następnie zalewamy wodą (1,3 l, a 100 ml odlewamy na potem) i doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy uduszone pieczarki z cebulą, zmniejszamy płomień pod garnkiem i gotujemy (od czasu do czasu mieszając) do chwili aż mięso stanie się miękkie, a cebula prawie całkiem się rozgotuje. Pozostawione wcześniej 100 ml wody łączymy ze śmietaną i przyprawami, dokładnie mieszamy i wlewamy do gotującej się zupy, doprowadzamy do wrzenia i zdejmujemy z palnika.
Zupa na jesień

2 komentarze:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)