sobota, 20 grudnia 2014

Ciasto miodowe Nigelli



Nigella Lawson... Nie powiem żebym była wielką fanką jej kuchni, ale niektóre jej przepisy bardzo mi się podobają :-) Choćby to ciasto - może z powodzeniem zastąpić piernik na świątecznym stole, bez obawy czy zdąży zmięknąć. Puszyste, wilgotne, aromatyczne... jednym słowem idealne :-) Dałam trochę mniej cukru niż w oryginalnym przepisie i - jeśli wolicie mniej słodkie ciasta - proponuję Wam zrobić to samo. Poczęstowałam nim ostatnio moje koleżanki i bardzo im smakowało, dlatego na Święta postanowiłam upiec też takie :-) A wracając do samej Nigelli to uwielbiam oglądać jej programy, zwłaszcza te o świętach - przemawia z nich taki typowy dla tego okresu klimat, wręcz można by powiedzieć, że wszelkie aromaty czuć przez ekran telewizora ;-) No i co by nie mówić, to zdecydowanie leczy ona człowieka z kompleksów ;-) :-) 


SKŁADNIKI

500 g mąki pszennej

200 g jasnego brązowego cukru (ja dałam 150 g)

3 łyżeczki sody oczyszczonej

3 łyżeczki proszku do pieczenia

1 łyżeczka przyprawy do piernika (ja dałam 2)

250 g masła

2 jajka

300 ml / 500 g miodu

300 ml mleka




Masło i miód rozpuszczamy w rondelku, na małym ogniu, aż składniki połączą się, a następnie dolewamy mleko. Odstawiamy żeby mieszanina przestygła. Suche składniki mieszamy razem i umieszczamy w misce miksera, dodajemy roztrzepane jajka i przestudzone masło z miodem  i mlekiem. Całość miksujemy przez chwilę do połączenia składników, a następnie przelewamy do tortownicy (moja 26 cm) i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na 75 - 90- minut. Przed końcem pieczenia sprawdźcie patyczkiem czy ciasto jest na pewno upieczone (patyczek wbity w ciasto i wyjęty powinien być suchy, nieoblepiony). 
Przed podaniem możecie posypać ciasto cukrem pudrem. 

3 komentarze:

  1. Pyszne ciacho Madziu :-) pozdrowionka :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne ciacho :) ja juz te do menu świątecznego wymyśliłam, ale takie przed świetami to fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię oglądać Nigellę i lubię jej przepisy :)
    Ciacho wyszło Ci wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)