piątek, 19 czerwca 2015

Sos z tuńczyka do makaronu



Olśniło mnie dziś, że jeszcze tydzień i dzieciaki rozpoczynają wakacje... ja moje mam nadzieję zacząć za miesiąc... Plany? Póki co brak... jak co roku... a potem jakoś samo się układa i jeszcze nigdy źle nie było... jedno co pewne to szybkie dania, żeby nie tracić wakacyjnego słońca :-) I właśnie jedno z takich dań mam dziś dla Was :-) Makaron, tuńczyk i aromatyczny, gęsty sos... a wszystko robi się nie dłużej niż gotowanie makaronu... To co, kto się skusi?


SKŁADNIKI

1 puszka tuńczyka w kawałkach w oleju

200 g śmietany 30%

2 żółtka

po 1 łyżce posiekanego szczypiorku, koperku i natki pietruszki

sól, pieprz

ok. 200 g makaronu

starty ser grana padano

ewentualnie pomidor


Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Tuńczyka odsączamy i wkładamy na rozgrzaną patelnię, dodajemy posiekane zioła i chwilę podsmażamy. Śmietanę dokładnie roztrzepujemy z żółtkami, wlewamy na patelnię i podgrzewamy od czasu do czasu mieszając aż sos zacznie gęstnieć. Na koniec doprawiamy solą i pieprzem. Gotowy sos przelewamy do odcedzonego makaronu i dokładnie mieszamy. Rozkładamy na talerze, posypujemy serem i pokrojonym pomidorem. 
Pycha...

2 komentarze:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)