poniedziałek, 20 lipca 2015

Sałatka z wątróbką i kuskusem




Ja od dziś mam urlop, a dla Was mam mega sałatkę :-) Dlaczego mega? Bo idealnie skupia w sobie smaki pozornie niepasujące :-) Zdecydowanie pozornie, bo w tej sałatce idealnie się uzupełniają, przenikają... tworząc połączenie idealne... :-) Spróbujcie, na pewno Wam posmakuje... 


SKŁADNIKI

3/4 szklanki kaszy kuskus

1 szklanka rosołu (lub ewentualnie bulionu z kostki)

4 wątróbki indycze

1 papryka (najlepiej żółta, ale może być też biała)

2 nektarynki

1 duża ugotowana marchewka

150 g jogurtu naturalnego

1 ząbek czosnku

natka pietruszki

sól, pieprz, słodka mielona papryka




Kuskus zalewamy gorącym rosołem i zostawiamy pod przykryciem, by napęczniał. Wątróbki wkładamy do wrzącej wody (bez przypraw) i gotujemy do miękkości, następnie studzimy i kroimy w kostkę. Marchewkę i nektarynki również kroimy w kostkę, paprykę w cienkie paski. Wszystkie składniki mieszamy razem, doprawiamy solą, pieprzem i papryką (najlepiej jeśli kuskus nie jest już gorący, w przeciwnym razie nektarynki "rozciapią się").
Jogurt mieszamy z przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Pietruszkę drobno siekamy.
Sałatkę nakładamy na talerze, polewamy jogurtem i posypujemy natką. 
Mmmm... pycha... 








2 komentarze:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)