poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Owsiane batoniki



Dziś z cyklu "Wypiekanie na śniadanie" mam dla Was batoniki owsiane pochodzące z bloga Codzienna kuchnia niecodzienna. Powiem krótko: są kapitalne! Na śniadanie z jogurtem i owocami komponują się idealnie :-) Samo przygotowanie batonów zajmuje chwilkę i tyleż samo jedzenie ich. Kilka, które zostały schowałam do lodówki, będą jeszcze na jutro ;-)


SKŁADNIKI

2 szklanki płatków owsianych

1 szklanka amarantusa ekspandowanego

2/3 szklanki łuskanych ziaren słonecznika

2 jajka

3 łyżki masła orzechowego

50 g masła

4 łyżki drobno posiekanych lub zmielonych orzechów włoskich (ja zamiennie dałam wiórki kokosowe)

1/2 szklanki mleka

1/2 szklanki brązowego cukru

1 łyżeczka cynamonu


Dodatkowo (ja nie dawałam):

polewa czekoladowa

ziarna sezamu 




Ziarna słonecznika wsypujemy na suchą, rozgrzaną patelnie i przez chwilę prażymy, następnie odstawiamy by przestygły. Masło, mleko i cukier zagotowujemy, a następnie dodajemy masło orzechowe, cynamon i dokładnie mieszamy. Do miski wsypujemy płatki, amarantus, słonecznik, orzechy (u mnie wiórki), dolewamy mokre składniki i  mieszamy razem. Na koniec dodajemy roztrzepane jajka i jeszcze raz mieszamy. Masę wykładamy na blachę wyłożoną papierem (moja 22 x 23 cm) i dokładnie wyklejamy nią dno - autorka przepisu informuje, że masa może się lepić do dłoni, moja się nie lepiła, ale tak czy inaczej bądźcie przygotowani na wszystko ;-) Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 - 180 stopni na ok. pół godziny. Po tym czasie wyjmujemy blachę z piekarnika, studzimy i kroimy w dowolne kształty. Możecie też od razu uformować kształty batoników i upiec je. Gotowe batony możecie polać czekoladą i posypać sezamem (ja z tego zrezygnowałam).




Razem ze mną wypiekały:





7 komentarzy:

  1. Dobry pomysł z wiórkami kokosowymi :) Dzięki za wspólne wypiekanie, też zdecydowałam się na batony! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne dzięki za udział i do kolejnego :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne batoniki, zrobię tylko znajde czas :-) Dzięki za wspólną zabawę :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniale batoniki :) do owsianych mam słabość :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wspólne wypiekanie batoników:). Bardzo nam posmakowały:)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)