piątek, 27 maja 2016

Ciasto cytrynowe (bez pieczenia)




Jakiś czas temu dostałam paczkę od Cukry Nyskie i od razu zaświtało mi kilka pomysłów co zrobić z tymi wszystkimi pysznościami, które znalazłam w paczce. Zjeść - to oczywiste, ale zawsze można nadać im inna formę, jeszcze pyszniejszą, jeszcze ciekawszą :-) I tak właśnie powstał pomysł ciasta cytrynowego :-) Połączenie manny i herbatników znacie na pewno z bardzo popularnego ciasta czekoladowego, a ja robiłam je wcześniej w wersji truskawkowej i kawowej :-) Dziś pora na niezwykle orzeźwiające i aromatyczne ciasto cytrynowe :-)




SKŁADNIKI


1/2 l mleka

1/2 szklanki kaszy manny

1/2 szklanki cukru

100 g masła

1 cukier cytrynowy ze skórką cytrynową

skórka otarta z jednej cytryny

sok z 1/2 cytryny


Polewa:

1 łyżka masła

1 łyżka kakao

3 łyżki wody

1,5 łyżki cukru

25 g gorzkiej czekolady




Mleko, kaszę, oba cukry i masło pokrojone w kawałki umieszczamy w garnku i gotujemy gęsty krem (ugotowany jest wtedy, gdy na powierzchni zaczną się pojawiać pęcherze powietrza, jak na budyniu). Następnie dodajemy skórkę, sok i całość dokładnie mieszamy. Foremkę (moja 24 x 12 cm) wykładamy papierem do pieczenia lub folią aluminiową, a następnie układamy 1/4 przygotowanych herbatników, na nie wylewamy 1/3 cytrynowej masy i znów herbatniki, znów masa i herbatniki i trzecia raz masa i herbatniki. Ciasto studzimy (nie musi być bardzo zimne, ale nie powinno być gorące). Składniki polewy mieszamy razem, zagotowujemy i wylewamy na ciasto. Po wystygnięciu polewy schładzamy ciasto w lodówce. 



1 komentarz:

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)