poniedziałek, 16 maja 2016

Kotlety z kaszy gryczanej i ziemniaków



Przepis z gatunku "domowy recycling" ;-) Dlaczego? Bo powstał w chwili gdy wyjęłam z lodówki trochę kaszy z poprzedniego dnia zastanawiając się do czego ją wykorzystać. Przypomniało mi się, że kiedyś czytałam o zapiekance z kaszy i ziemniaków. Było tam całe mnóstwo dodatków, których nie zapamiętałam, ale myśl przewodnia przetrwała - kaszę trzeba połączyć z ziemniakami, a reszta jakoś sama się pojawi ;-) Dogotowałam więc ziemniaki... i jakoś poszło :-)


SKŁADNIKI

2 szklanki ugotowanej kaszy gryczanej

2 szklanki ugotowanych ziemniaków

1 cebula

1 jajko

pieprz (dość sporo)

sól (o ile kasza i ziemniaki nie były wcześniej solone)


dodatkowo: 

bułka tarta i olej do smażenia

4 rzodkiewki

3 łyżki jogurtu naturalnego

sól ziołowa


Kaszę i ziemniaki wkładamy do miski i bardzo dokładnie ubijamy tłuczkiem do ziemniaków (nie blendujemy, bo masa stanie się zbyt lepka). Następnie dodajemy jajko, cebulę startą na drobnej tarce, przyprawy i dokładnie wyrabiamy. Z masy formujemy kotlety, obtaczamy je w bułce tartej i smażymy na rozgrzanym oleju na złoty kolor.




Rzodkiewkę ścieramy na drobnej tarce, a następnie łączymy z solą i jogurtem. Podajemy jako dodatek do kotletów.


P.S.
Takie kotlety możecie też podać z sosem mięsnym lub pieczarkowym.

1 komentarz:

  1. bardzo fajne kotlety :) lubię takie recykling :) ja przeważnie idę na łatwiznę i z kaszy powstają wszelkie sałatki na drugie śniadanie do pracy :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)