sobota, 22 października 2016

Zupa dyniowa z soczewicą




No wiem... nie było mnie ho ho i trochę... Szczerze mówią to musiałam kilka spraw przemyśleć, poukładać, zweryfikować własne podejście do nich... ale mniejsza o to, najważniejsze, że jestem i nigdzie się już nie wybieram :-)
Przygotowałam dziś dla Was sycącą i niezwykle smaczną zupę :-) taką typowo jesienną w składnikach i kolorze :-) szkoda tylko, że za oknem jakoś tak ponuro i byle jak...


SKŁADNIKI

ok. 400 g dyni (obranej i bez pestek)

2 marchewki

1 pietruszka

3/4 szklanki soczewicy

1 cebula

2 łyżki masła

2 listki laurowe

3 ziela angielskie

woda

sól, pieprz




Warzywa obieramy i kroimy w kostkę. Cebulę podsmażamy na maśle. Pozostałe warzywa wkładamy do garnka, dodajemy soczewicę, podsmażoną cebulę, listki, ziele i zalewamy wodą (powinno jej być ok, 2 cm nad powierzchnię warzyw, chociaż jeśli lubicie rzadsze kremy, to możecie dodać więcej). Całość gotujemy aż warzywa zmiękną. Następnie wyjmujemy listki, ziele, a resztę miksujemy na gładki krem. Doprawiamy solą i pieprzem.
Zupę możecie podać samą, z dodatkiem grzanek albo groszku ptysiowego :-)



3 komentarze:

  1. Fajny przepis na pożywne danie dla rodziny. Gratuluje pomysłu i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniała zupka :) i ten kolor, może przywoła wreszcie naszą polską złotą jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z soczewicą jeszcze nie jadłam, musi pysznie smakować :)

    OdpowiedzUsuń

Cenię sobie Wasze uwagi, ale lubię wiedzieć z kim rozmawiam :-) dlatego proszę, nie zostawiajcie mi anonimowych komentarzy, tylko podpiszcie się :-)